
Перший урок 2013-2014 "Кожна дитина талановита" від Гречук О.В.
Розробка заходу в рамках місячника "Увага! Діти на дорозі!" від педагога-організатора Гречук О.В. "Знай правила дорожнього руху!!!"
Розробка виховного заходу з теми: "Вогонь - друг, вогонь - ворог"
від класного керівника 6 класу Гречук О.В.

Розробка уроку від класного керівника 2 класу Нєдєлькіної О.В., яка присвячена тиждню з правових зань: 
 "Я маю право на життя, я гідно мушу жити"
Розробка уроку від вчителя початковх класів
Нєдєлькіної О.В. "Рідна мова - диво калинове"
 
На допомогу вчителю інформатики
Календарно-тематичне планування уроків з інформатики в 5 класі
1 година на тиждень, разом 35 годин, із них 2 години резервні
| № уроку | Тема уроку | К-ть год | Дата проведен | Примітка | ||
| І СЕМЕСТР | ||||||
| Тема 1. Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси (4 год ) Тема 2. Основи роботи з комп’ютером (11 год) | 15 | 
 | ||||
| 1. | 1 | Інформатика. Техніка безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті. Поняття інформації. Повідомлення Способи подання повідомлень | 1 | 
 | 
 | |
| 2. | 2 | Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передавання та пошук повідомлень | 1 | 
 | 
 | |
| 3. | 3 | Дані. Пристрої, що використовуються для роботи з даними | 1 | 
 | 
 | |
| 4. | 4 | Узагальнення знань з теми «Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси». Самостійна робота | 1 | 
 | 
 | |
| 5. | 1 | Складові комп’ютера (системний блок, пристрої введення (миша, клавіатура), зберігання (жорсткий магнітний диск, оптичний диск, флеш-пам’ять), виведення даних (монітор, принтер), їх призначення | 1 | 
 | 
 | |
|  | 2 | Види сучасних персональних комп’ютерів (стаціонарні, портативні, планшети, комунікатори). Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп'ютерному класі | 1 | 
 | 
 | |
|  | 3 | Підготовка комп’ютера до роботи. Коректне завершення роботи з комп’ютером | 1 | 
 | 
 | |
|  | 4 | Ознайомлення з клавіатурою. Практична робота 1. Робота з клавіатурним тренажером. Інструктаж з БЖД | 1 | 
 | 
 | |
|  | 5 | Об’єкти. Властивості об’єктів, значення властивостей. Об’єкти навколо нас. Класифікація об’єктів | 1 | 
 | 
 | |
|  | 6 | Робочий стіл. Меню, їх призначення. Види меню. Поняття про програму. Запуск та завершення програм. | 1 | 
 | 
 | |
|  | 7 | Вікно, програми, основні об‘єкти вікна. Діалогові вікна. Інформаційні вікна. | 1 | 
 | 
 | |
|  | 8 | Операції над вікнами. Практична робота 2.Робота з вікнами та їх об’єктами. Інструктаж з БЖД | 1 | 
 | 
 | |
|  | 9 | Поняття про файл і каталог (папку), їх імена. Перегляд списків імен файлів і папок | 1 | 
 | 
 | |
|  | 10 | Підсумковий урок з теми «Основи роботи з комп’ютером». Тестування | 1 | 
 | 
 | |
| Тема 3. Графічний редактор (9 год) | 9 | 
 | ||||
|  | 1 | Поняття графічного редактора, його призначення. Середовище растрового графічного редактора. Відкривання збережених зображень у графічному редакторі. | 1 | 
 | §3.1 Зошит №15 | |
| ІІ СЕМЕСТР | ||||||
|  | 2 | Графічні об’єкти та їх властивості. Інструменти для створення графічних об’єктів. Палітра кольорів | 1 | 
 | §3.2 Зошит №16 | |
|  | 3 | Малювання геометричних фігур | 1 | 
 | §3.2 Зошит №17 | |
|  | 4 | Інструменти вільного малювання та опрацювання зображень. Створення і збереження зображень. Розробка плану побудови зображення | 1 | 
 | §3.3 Зошит №18 | |
|  | 5 | Робота в графічному редакторі. Практична робота 3. Створення графічних зображень за поданим планом. Інструктаж з БЖД | 1 | 
 | §3.3 Зошит №19+ Ст.65-66 | |
|  | 6 | Редагування графічних зображень. Поняття буфера обміну. | 1 | 
 | Зошит №20 | |
|  | 7 | Практична робота № 4. Опрацювання зображень, створених раніше. Інструктаж з БЖД | 1 | 
 | Зошит №21 | |
|  | 8 | Додавання тексту. Основні елементи формату символів: шрифт, накреслення, колір, розмір | 1 | 
 | §3.5 Зошит №22 | |
|  | 9 | Підсумковий урок з теми «Графічний редактор». Захист-презентація роботи в графічному редакторі | 1 | 
 | Зошит №23 | |
| Тема 4. Редактор презентацій (9 год). Узагальнення (1 год) | 10 | 
 | ||||
|  | 1 | Поняття презентації. Комп’ютерна презентація, її об’єкти. | 1 | 
 | §4.1 Зошит №24 | |
|  | 2 | Середовище редактора презентацій. Відкривання презентації та її перегляд. Режими роботи в середовищі редактора презентацій. Створення та збереж презентацій. Текстові та графічні об’єкти слайдів | 1 | 
 | §4.2 Зошит №25 | |
|  | 3 | Вставляння та видалення графічних об’єктів. | 1 | 
 | §4.3 Зошит №26 | |
|  | 4 | Форматування графічних об’єктів. Змінення значень їх властивостей. | 1 | 
 | §4.3 Зошит №27 | |
|  | 5 | Введення та редагування тексту. Форматування текстових об’єктів. | 1 | 
 | §4.4 Зошит №28 | |
|  | 6 | Розробка плану створення презентації: визначення мети, сценарію та структури презентації. Фотоальбом. | 1 | 
 | §4.5 Зошит№29 | |
|  | 7 | Створення фотоальбому. Практична робота 5. Створення презентації-фотоальбому. Інструктаж з БЖД | 1 | 
 | §4.5 Зошит №30 | |
|  | 8 | Поняття шаблону презентації. Створення презентацій на основі шаблону. Практична робота 6. Створення презентації на основі шаблону за наведеним планом. Інструктаж з БЖД | 1 | 
 | §4.6 Зошит №31+ст.110 | |
|  | 9 | Підсумково-узагальнюючий урок з теми «Редактор презентацій». Захист-презентація робіт в редакторі презентацій. | 1 | 
 | Повтор Зошит №32 | |
|  | 1 | Узагальнення матеріалу, вивченого за рік. Урок «Брейн-ринг» | 1 | 
 | Повторення | |
| Календарно-тематичне планування уроків з курсу Сходинки до інформатики в 3 класі (до підр. автор Г.В. Ломаковська) 1 година на тиждень, разом 35 годин, із них 2 години резервні 
 | ||||
| № уроку | Тема уроку | Кільк годин | Дата проведення | Домашнє завдання | 
| І СЕМЕСТР | ||||
| Повторення, узагальнення та систематизація навчального матеріалу за 2 клас. Тема 1. Інформаційні процеси і комп’ютер. Тема 2. Файли і папки. Вікна та операції над вікнами (2 + 4 + 4 = 10 год.) | ||||
|  | Повторення правил безпечної роботи та поведінки у комп’ютерному класі. Комп’ютери та їх застосування. Основні складові комп’ютера. | 1 | 
 | § 1, стор. 6-11 | 
|  | Інформація. Інформаційні процеси. | 1 | 
 | § 2, стор. 12-15 | 
|  | Способи подання повідомлень (текстовий, графічний, звуковий, відео, умовні жести та сигнали, комбіновані) | 1 | 
 | § 3, стор. 16-19 | 
|  | Носії повідомлень | 1 | 
 | § 4, стор. 20-23 | 
|  | Дані. Опрацювання та зберігання даних за допомогою комп’ютера. | 1 | 
 | § 5, стор. 24-27 | 
|  | Поняття про символи та їх кодування. Кодування та декодування повідомлень. Робота із програмами на опрацювання даних та повідомлень. | 1 | 
 | § 6, стор. 28-31 | 
|  | Поняття файлу. | 1 | 
 | § 7, стор. 34-37 | 
|  | Поняття папки. Вкладені папки. | 1 | 
 | § 8, стор. 38-41 | 
|  | Поняття меню. Контекстне меню. Різні способи запуску програм на виконання. | 1 | 
 | § 9, стор. 42-44 | 
|  | Перегляд вмісту папок. Основні об’єкти вікна (рядок заголовка, кнопки керування, робоча область). Операції над вікнами. | 1 | 
 | § 10, стор. 45-48 | 
| Тема 3. Пошук даних в Інтернеті. (6 год.) | ||||
|  | Поняття про комп’ютерну мережу. | 1 | 
 | § 11, стор. 50-53 | 
|  | Поняття про Інтернет. | 1 | 
 | § 12, стор. 54-58 | 
|  | Поняття веб-сторінки, її адреси. Гіперпосилання. 
 | 1 | 
 | § 13, стор. 59-62 | 
|  | Ознайомлення із програмою-браузером. Збереження даних, знайдених в Інтернеті. | 1 | 
 | § 14, стор. 63-67 | 
|  | Правила пошуку даних в Інтернеті. | 1 | 
 | § 15, стор. 68-71 | 
|  | Авторське право та Інтернет. Безпечна робота в Інтернеті. Повторення і систематизація навчального матеріалу за І семестр. Робота з розвивальними програмами. | 1 | 
 | § 16, стор. 72-76 | 
| ІІ СЕМЕСТР | ||||
| Тема 4. Робота з презентаціями (7 год.) | ||||
|  | Презентація та слайди. Текстові та графічні об’єкти слайдів. | 1 | 
 | § 17, стор. 78-82 | 
|  | Середовище редактора презентацій. Збереження презентацій. | 1 | 
 | § 18, стор. 83-87 | 
|  | Відкриття презентації та її запуск на перегляд. | 1 | 
 | § 19, стор. 88-92 | 
|  | Форматування текстових об’єктів слайду. 
 | 1 | 
 | § 20, стор. 93-96 | 
|  | Вставляння, переміщення та форматування графічних об’єктів слайду. | 1 | 
 | § 21, стор. 97-100 | 
|  | Запуск презентації на перегляд. | 1 | 
 | § 22, стор. 101-104 | 
|  | Створення простих презентацій. | 1 | 
 | § 23, стор. 105-108 | 
| Тема 5. Алгоритми і виконавці Тема 6. Створення проектів Повторення і систематизація навчального матеріалу (5 + 5 + 2 = 12 год.) | ||||
|  | Алгоритми і виконавці. Словесне подання алгоритмів. Середовище виконання алгоритмів | 1 | 
 | § 24, стор. 110-115 | 
|  | Виконання алгоритмів. | 1 | 
 | § 25, стор. 116-120 | 
|  | Алгоритми у навчанні. Складання алгоритмів для виконавців. | 1 | 
 | § 26, стор. 121-126 | 
|  | Алгоритми в нашому житті. Складання алгоритмів для виконавців. | 1 | 
 | § 27, стор. 127-133 | 
|  | Словесне подання алгоритмів. | 1 | 
 | § 28, стор. 134-138 | 
|  | Поняття навчального проекту. 
 | 1 | 
 | § 29, стор. 140-145 | 
|  | Етапи виконання навчального проекту 
 | 1 | 
 | § 30, стор. 146-150 | 
|  | Дослідження та створення проекту. | 1 | 
 | § 31, стор. 151-154 | 
|  | Розробка презентації проекту. | 1 | 
 | § 32, стор. 155-159 | 
|  | Демонстрація та захист проектів. | 1 | 
 | Повт. § 31-32, стор. 151-159 | 
|  | Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. Робота з розвивальними програмами. | 1 | 
 | Повторення | 
|  | Підсумковий урок. | 1 | 
 | Повторення | 



 
 
